17 November

tentintele anului in realitatea virtuala

Cum am descoperit VR-ul?

In toamna anului 2014 am intrat in contact cu ceea ce avea sa devina pentru noi mai mult decat “o noua tehnologie inovatoare”.  Si pentru ca ne plac provocarile si campaniile “altfel”, am inceput sa investigam in amanunt aceasta tehnologie. Primii pasi au fost ceva mai dificili de parcurs pentru ca nu aveam abilitati de programatori astfel incat sa intelegem ce sta in spatele acestei inovatii si nu stiam cum se produc aplicatiile pentru Realitatea Virtuala. Dupa ce am rezolvat acest lucru, nu ne-a ramas decat sa descoperim unde putem folosi aceasta tehnologie. Pentru asta a trebuit sa gasim domenii in care sa implementam Realitatea Virtuala in Romania. Am inceput sa studiem ce fel de continut se poate produce pentru diversele set-up-uri prezente pe piata si ne-am facut o prima idee despre cum ar trebui sa abordam o potentiala piata din Romania. Dar, cum spune o vorba romaneasca: “socoteala de acasa nu se potriveste cu cu cea din targ”, asa ca a fost destul de greu sa promovam  ceea ce in Occident era vazut drept tehnologia care va schimba modul de comunicare in urmatorii ani. Multi sunt reticenti la nou si la schimbari.  Primul domeniu in care am realizat ca se poate implementa Realitatea Virtuala  a fost cel auto. Am plecat de la un brief prin care se cerea sa se promoveze un brand auto neconventional si am propus sa facem o filmare 360 grade cu un drive-test pe care sa-l vizionam ulterior cu un headset Oculus. Din motive de timming, proiectul nu a putut fi implementat, dar astfel am descoperit cat de utila va fi tehnologia in viitorul apropiat. Acest fapt ne-a  fost confirmat un an mai tarziu de cativa speakeri la ICEEfest. Sunt deja branduri auto care au implemetat tehnologia in procesul de vanzare. In showroom poti avea un numar limitat de masini, dar cu o pereche de ochelari de Realitate Virtuala poti vedea multiple configurari ale modelelor expuse sau nu. Dar cel mai important fapt este ca poti vedea acest lucru ca si cum ai fi in masina.

A urmat domeniul Real Estate. Asa cum definitia Realitatii Virtuale spune ca te poate transporta din lumea reala intr-o lume virtuala, acest lucru este valabil si in proiectele de Real Estate, unde poti sa te “teleportezi” din fata unei planse de arhitectura in interiorul apartamentului si sa-i explorezi toate incaperile.

Primul proiect facut de noi in cadrul atelierului VRS a fost pentru Bucuresti Mall, proiect dezvoltat in parteneriat cu Pandorra Style. In cadrul evenimentelor desfasurate cu ocazia Sarbatorilor Pascale, am creat un set-up format din ochelari de realitate virtuala, content personalizat cu logo-ul clientului, laptop, casti, materiale de promovare, iar participantii la eveniment puteau sa incerce noua tehnologie. Acest prim proiect ne-a dat incredere ca lucrurile pot merge pe un fagas bun. Au urmat alte doua proiecte asemanatoare pentru Banca Transilvania si Sun Plaza, proiecte care au adus mii de oameni contact cu brandurile care promovau evenimentele.